Cities: Skylines

Aktualizováno 20 května, 2024 v 12:32 am

Překlad druhého dílu zde! -> https://prekladywoytman.cz/cities-skylines-ii/

Cities Skylines: Překlad úspěšné budovatelské strategické simulace.

CIties Skylines banner

Cities: Skylines je moderní variací na klasický žánr městských simulací. Hra rozšiřuje nadšení a obtíže z budování, respektive udržování skutečného města o nové prvky a zároveň rozšiřuje již etablované funkce budovatelských strategií. 

Cities: Skylines je budovatelská strategie od studia Colossal Order, publikována společností Paradox Interactive, vydána 10. března 2015. Hra je pro jednoho hráče, jde o variaci klasického žánru městských simulací. Hráči musí pro rozvoj města a zisk příjmů udržovat rozpočet města, populaci, zdraví, radost, zaměstnanost, znečištění (půdní, vodní a hlukové), dopravu a propracovanou veřejnou dopravu. Může se hrát také v sandbox módu – nekonečno možností. Hra funguje offline. 

Hra je propojena s Steam Workshopem, podporuje modifikace (módy a „assety“ a sdílet se můžou také mapy) vytvořené hráči. Již měsíc po vydání bylo na Steam Workshopu vytvořených přes 20 000 hráčských dodatků ke hře.


Návod:

Netvořili jsme žádnou instalačku z prostého důvodu, každý nemusí mít hru ze Steamu a soubory a uspořádání složek se někdy i liší Americká verze od Evropské.

1. Stáhněte si češtinu.

2. Stáhne se vám soubor cs.locale, který si uložíte do složky s hrou -> files -> local. Takže to bude vypadat asi takto: “C:/Program Files/Cities Skylines/Files/Locale”.

Ve hře si jen přepněte jazyk

“NASTAVENÍ” (OPTIONS)

“HRA” (GAMEPLAY)

V kolonce “Jazyk” (Language settings) vyberte Čeština(CZECH).

Můžete nastavení vypnout křížkem vpravo nahoře.

To je vše, hra je nyní v češtině.

Čeština by se měla načíst hned jak vyberete v kolonce “jazyk” češtinu, pokud se tak nestalo, zkuste vypnout hru a znovu zapnout.

Pokud potřebujete pomoct, obraťte se na naší FB stránku: https://www.facebook.com/skylinesSKCZ/


Stáhněte si češtinu pomocí červeného tlačítka:

Pro vlastníky hry mimo steam (Warez) čeština zde:


Pokud vlastníte hru na Steamu čeština na Workshopu zde:

Odkaz níže vás přesměruje na Steam Workshop, kde si můžete stáhnout překlad bez obtížné aktivace či instalace.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=873572803


Obsah překladu:

Překlad je aktuální až do patche: „Patch 1.17.0-f3

80’s Downtown Beat
80’s Movies Tunes
90’s Pop Radio
After Dark
African Vibes
Airports
All That Jazz
Calm the Mind Radio
Campus
Campus Radio
Carols, Candles and Candy
Coast to Coast Radio
Concerts
Africa in Miniature
Art Deco
Bridges and Piers
Brooklyn & Queens
European Suburbia
Heart of Korea
High-Tech Buildings
Industrial Evolution
Map Pack
Map Pack 2
Mid-Century Modern
Modern City Center
Modern Japan
Railroads of Japan
Seaside Resorts
Shopping Malls
Skyscrapers
Sports Venues
Train Stations
University City
Vehicles of the World
Country Road Radio
Deep Focus Radio
Downtown Radio
Financial Districts
Green Cities
Hotels & Retreats
Industries
JADIA Radio
K-pop Station
Mass Transit
Match Day
Natural Disasters
On Air Radio
Paradise Radio
Parklife
Pearls From the East
Piano Tunes Radio
Plazas & Promenades
Pop-Punk Radio
Rail Hawk Radio
Relaxation Station
Rock City Radio
Shoreline Radio
Snowfall
Stadiums: European Club Pack
Sunny Breeze Radio
Sunset Harbor
Synthetic Dawn Radio

Překlad je aktuální až do patche: „1.17.0-f3“


Chcete mě podpořit?

PayPal
nebo
115-9530520207/0100

Cities Skylines

ZDROJ: GAMES.TISCALI

To bylo ještě tenkrát za komára, kdy s prvním SimCity pronikl do herního světa nový žánr (simulátor plánování, stavění a řízení města) a půlce světa málem pukla hlava z poznání, že hry umí spojit edukaci a zábavu. Až do roku 2003, kdy vyšlo SimCity 4, bylo možno mluvit o monopolu značky. Jenže pak přišla doba temna PC hraní a další SimCity se dostavilo zpět na místo činu až o deset let později – sociální, online, sešněrované v zájmu „specializace měst“, po krk utopené v Originu, juchající, blikající a chválící hráče za každé kliknutí jako správný skinner box. Přitom Maxisu stačilo udělat to, co zvládli tvůrci Cities: Skylines – postavit hru na základech, na nichž žánr prosperoval dobrých 15 let. A je to opravdu otázka filozofie herní, nikoliv technické. Cities má totiž funkčně blíž k novému SimCity, zatímco nabízí podobný zážitek z hraní, jako dodnes milované tituly v maxisovské sérii.

Hlavně to nepřehnat

Cities: Skylines se vydala totožnou cestou agentové simulace života. Na rozdíl od SimCity jí ovšem dává rozumnou hloubku a zábavný rozměr. Jeden z nejnebezpečnějších jevů v designu je totiž přehnaná simulace, kdy se snažíte simulovat život se vším, co obnáší. Člověk musí někde bydlet, musí jet do práce a cestou do nikoho nabourat, musí někde zaparkovat, pak jet nakoupit, opět zaparkovat, pak se vrátit domů, opět zaparkovat, vyspat se do růžova a o víkendech si zaskotačit. Fabrika dokáže pracovat pouze, když v ní jsou dělníci, dotekla k ní simulovaná voda i elektřina, má prázdný výstupní sklad a naopak plný sklad vstupní. A přesně na tohle SimCity dojelo.

Máte nedokonalý model, kde se snažíte být přesní, ale ouha. Hasící hasiči vám blokují silnici, takže pacient v sanitce umřel, lidi se nedostali do práce a fabriky nejedou. Nejely by ani tak, protože náklaďáky se surovinami stojí na ucpané kratší cestě, když to mohly vzít jen o pár metrů delší oklikou přes prázdnou čtyřproudou silnici. To jsou důsledky zbytečně složitých a přesto nedokonalých modelů, složených s komplexních systémů, které spolu vzájemně interagují. Řešení pak obvykle bývá dvojí – rozšířit simulaci až do té míry, že budete simulovat každý atom ve vesmíru, nebo musíte řezat a řezat, až vám v modelech ubydou zbytečné závislosti a zůstane jen to skutečně podstatné. Ostatně sám Will Wright (zakladatel Maxisu a otec SimCity) říkal, že dokonalá je taková hra, ze které už nemůžete nic odebrat. Zdá se že jistá firma tu má velice krátkou paměť.

Realita či simulace

Cities, naproti tomu, je ve své simulaci pružná a benevolentní. Ač se auta nějak vzájemně vyhýbají, je jim jedno, že občas jedno projde druhým. Hlavní příčinou dopravních zácp nejsou kolize, nýbrž příliš četné křižovatky, protože jsou herně zajímavé. Cities se třeba nezdráhá v rámci simulace mazat vozy na přetížených silnicích, protože informace o tříkilometrovém štrůdlu herně bledne před informací o přetíženém sjezdu z dálnice. Tvůrci Cities zkrátka věděli, kdy hloubková simulace zážitek z hraní vylepšuje, a kdy je lepší simulaci omezit, protože už je na obtíž.

Hra od vydání funguje a nechová se hloupě. Nejen to, ono to dokonce vypadá, že simulace Cities je mnohem lépe optimalizovaná. Jen si představte, že by SimCity k tomu všemu, co hra dělá, měla ještě simulovat dynamickou vodu, která vážně teče. A přesně to v Cities najdete – skutečně tekoucí řeky, které unášejí odpadní vodu, takže musíte čerpat čerstvou vodu výš proti proudu. Řeky, které dokonce můžete libovolně přehradit vodní elektrárnou (a nechtěně si tak zaplavit město, mimochodem). A všechno to samozřejmě upočítá procesor vašeho počítače. Dokud jsem to nedostal, nevěděl jsem, že jsem o tom až doteď snil! Žádná budovatelská strategie už nebude bez vodních elektráren a dynamické vody kompletní! 

Woytman

prekladywoytman.cz

Překladatel na volné noze. Od 5 do 5 v práci, do 8 osobní život a do půlnoci či rána překlady. To je ve zkratce můj život, ve kterém je každá vteřina navíc drahá a chorobou nudy zrovna netrpím. Naopak bych někdy trpět chtěl :)

Odběr
Upozornit na

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Nejvíce hlasů
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře